کشف دو ابر زمین در نزدیکی سیاره خاکی

کشف دو ابر زمین در نزدیکی سیاره خاکی سایت امن: ماهواره TESS متعلق به ناسا اخیراً دو سیاره صخره ای و مشابه زمین در اطراف ستاره های نزدیک به ما رصد کرده است.

به گزارش سایت امن به نقل از ایندپندنت، این دو سیاره خارج از منظومه شمسی دور یک ستاره سرخ کوتوله در فاصله ۳۳ سال نوری زمین به نام HD۲۶۰۶۵۵ مدار می زنند. نام سیاره های مذکور نیز HD ۲۶۰۶۵۵ b و HD ۲۶۰۶۵۵ c است. سیارات مذکور ابر زمین هایی صخره ای هستند. بطوریکه HD ۲۶۰۶۵۵ b حدود ۱.۲ برابر و HD ۲۶۰۶۵۵ c حدود ۱.۵ برابر سیاره خاکی ما هستند. تعدادی از محققان بین المللی به رهبری رافائل لاک از انستیتو آستروفیزیک آندلسیا اسپانیا و دانشگاه شیکاگو با بررسی داده های TESS این سیارات را کشف کردند. البته هنوز مشخص نیست سیارات تازه کشف شده تا چه اندازه پذیرای حیات هستند یا آنکه اصلاً سیارات اتمسفر دارند یا خیر. اما هرگونه نشانه حیاتی در آنها بسیار با حیات روی زمین متفاوت خواهد بود. دمای HD ۲۶۰۶۵۵ b حدود ۵۴۳ و دمای HD ۲۶۰۶۵۵ c حدود ۸۱۶ درجه فارنهایت تخمین زده می شود. البته دمای بالا لزوماً مانعی برای وجود تعدادی از انواع حیات نیست و تحقیقات جدید نشان داده اند برخی سیارات ابر زمین ممکنست شرایطی مناسب برای وجود نوعی از حیات را فراهم آورند. این دو سیاره از ۱۰ کاندید مورد نظر جهت بررسی بیشتر با تلسکوپ جیمز وب هستند.

منبع:

1401/04/09