راه اندازی پیشخوان مشاوره فنی در 7 حوزه صنعتی

راه اندازی پیشخوان مشاوره فنی در 7 حوزه صنعتی به گزارش سایت امن مركز شركت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای كمك به شركت های دانش بنیان جهت عبور از چالش ها، هفت پیشخوان تخصصی طراحی نموده است تا در حوزه های مختلف به این شركت ها مشاوره عرضه كنند.


به گزارش سایت امن به نقل از ایسنا، این پیشخوان ها برای پاسخ به یك یا چند نیاز میدانی طراحی شده اند. در این ساز و كار، معمولاً افراد خبره و متخصصی كه خود در آن رشته سرآمد هستند، دعوت می شوند تا تجربیات و دانش خویش را با مدیران شركت های دانش بنیان به اشتراك گذارند. همینطور خدمات تخصصی تر مشاوره ای هم به این شركت ها عرضه می شود.
ثبت درخواست
سید محمد صاحبكار، رئیس مركز شركت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اینباره اظهار داشت: پیش از این خدمات متنوعی همچون پشتیبانی از تدوین قراردادهای حقوقی، خدمات مالی و حسابداری، طراحی و ساخت نمونه نمایشی (دمو) محصولات، تدوین گزارش تحقیقات بازار، نیازسنجی مجوزها و گواهینامه ها، صدمه شناسی و ارتقای منابع انسانی و پشتیبانی از تدوین و اجرای برنامه بازاریابی و نشست های پرسش و پاسخ به شركت های دانش بنیان عرضه شده است.
وی در ارتباط با نحوه استفاده شركت های دانش بنیان از این خدمات اظهار نمود: شركت ها می توانند جهت استفاده از پیشخوان خدمات مشاوره، خدمات توانمندسازی و تجاری سازی و حضور در نشست های پرسش و پاسخ در سامانه bizservices.ir درخواست خویش را ثبت كنند.
پیشخوان مشاوره توسعه فنی تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی
با عنایت به اهمیت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، شركت های دانش بنیان بسیاری در این عرصه فعال می باشند. ساخت و به روز رسانی قطعات و تجهیزات مورد نیاز در این صنایع، همچون چالش هایی است كه امكان دارد این شركت ها با آن مواجه باشند. بر این اساس مركز شركت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شناسایی و دسته بندی این مشكلات، تلاش كرده است با ایجاد این پیشخوان تخصصی زمینه ای برای حل تخصصی این چالش ها و سوالات ایجاد كند. «روتور دینامیك»، «تحلیل سیالاتی و ایرودینامیك گازهای تراكم پذیر»، «تحلیل سیالاتی سیالات تراكم ناپذیر»، «تحلیل سازه ای شامل تنش»، «خستگی»، «خزش»، «ریخته گری سوپر آلیاژها و ریخته گری دقیق»، «جوش»، «استخراج پروسیجر كنترل كیفی»، «ساخت و تهیه تست بنچ و تلورانس گذاری» همچون حوزه های فنی است كه در این پیشخوان در مورد آنها خدمات مشاروه عرضه می شود.
پیشخوان شركت های دانش بنیان حوزه الكترونیك، مخابرات، قدرت، لیزر، تجهیزات پزشكی
مركز شركت ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توانمندسازی شركت های دانش بنیان فعال در حوزه های الكترونیك، مخابرات، قدرت، لیزر، سامانه های هوشمند و تجهیزات پزشكی مبادرت به راه اندازی یك پیشخوان تخصصی كرده است.
این پیشخوان در زمینه «سخت افزارهای الكترونیكی و كامپیوتری»، «میكروالكترونیك»، «ابزار دقیق»، «اتوماسیون صنعتی»، «رباتیك»، «تجهیزات مخابراتی پیشرفته»، «سامانه های اویونیك»، «لیزر و فوتونیك»، «سامانه های اینترنت اشیا»، «سیستم های قدرت»، «الكترونیك قدرت»، «برودكست و تجهیزات پزشكی» به شركت های دانش بنیان متقاضی خدمات مشاوره عرضه می دهد.
پیشخوان مشاوره فنی محصولات حوزه دارو
شركت های دانش بنیان همچون شركت های فعال در حوزه دارو، در زمینه مدیریت فنی و توسعه محصولات خود گرفتار ابهامات گوناگونی می شوند و برای پیشبرد اهدافشان به دنبال چاره مناسب، سریع و كم هزینه هستند و كمك گرفتن از مشاوران حرفه ای یكی از این چاره هاست.
مركز شركت ها و مؤسسات دانش بنیان با هدف توانمندسازی شركت ها مبادرت به عرضه خدمات مشاوره فنی در حوزه دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان كرده است.
در این پیشخوان مشاوره در زمینه های مختلف به شركت های متقاضی عرضه می شود كه ازجمله آن بازاریابی، صنعتی سازی و بهینه سازی محصولات دارویی، دریافت تاییدیه ها و مجوزهای نهایی از مراجع مربوطه و صادرات اقلام دارویی است.
پیشخوان مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه مواد پیشرفته
با عنایت به سیاست ها و برنامه های توسعه صنعتی در كشور، ضرورت پرداختن به مواد پیشرفته و قدم برداشتن در راه بهبود كیفیت مواد سازنده محصولات صنعتی بیشتر از پیش احساس می شود. موادی با خواص بهبود یافته و خصوصیت های فراگیر كه علاوه بر افزایش كارایی، مزیت های رقابتی ارزشمندی را هم در محصولات ایجاد می كنند.
مدیران و صاحبان بنگاه های صنعتی موفق، به جهت عقب نماندن از این موج توسعه و ایجاد مزیت های رقابتی بهتر برای محصولاتشان، به دنبال پویایی و تحقیق و توسعه همیشگی بنگاه های خود هستند. آنان در این راه گرفتار ابهامات گوناگونی می شوند و برای پیشبرد اهدافشان به دنبال چاره مناسب، سریع و كم هزینه هستند. كمك گرفتن از مشاوران حرفه ای یكی از این چاره هاست.
این مشاوران با استفاده از بینش و مهارتی كه در تجزیه و تحلیل مشكلات و عرضه روش ها و راهكارها دارند، می توانند باعث رشد و افزایش توانمندی شركت ها در عرصه های مختلف شوند.
ازاین رو، مركز شركت ها و مؤسسات دانش بنیان با هدف توانمندسازی شركت ها مبادرت به عرضه خدمات مشاوره فنی در حوزه "مواد پیشرفته" در سرفصل های نانوفناوری، متالورژی استخراجی، متالورژی صنعتی (انتخاب مواد، ریخته گری، جوشكاری، شكل دهی و حفاظت مواد و خوردگی) و سرامیك كرده است. «نفت»، «گاز»، « پتروشیمی»، «الكترونیك»، «مخابرات»، «قدرت»، «لیزر»، «سامانه های هوشمند»، «تجهیزات پزشكی»، «دارو»، «نانوفناوری»، «متالورژی» و «سرامیك» حوزه هایی هستند كه در آنها پیشخوان تخصصی و فنی به راه افتاده است. این پیشخوان ها به دیگر حوزه ها هم خدمات مشاوره عرضه می دهند.
بر مبنای اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مركز شركت ها و موسسات دانش بنیان تلاش دارد تا با رصد و شناسایی مشكلات در حوزه های مختلف، پیشخوان تخصصی آن حوزه را راه اندازی كند. هر پیشخوان می تواند ارتباط مدیران و مشاوران خبره را به شكل بسیار بهینه تری تسهیل كند. برگزاری جلسات مستمر با حضور مشاوران و مدیران شركت های دانش بنیان بخشی از این تلاش را تشكیل می دهد.



1398/10/21
14:40:18
4129
5.0 / 5
تگهای خبر: الكترونیك , اینترنت , تخصص , توسعه
اگر پسندیدید لاک کنید:
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت امن در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
سایت امن
websec.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سایت امن محفوظ است

سایت امن

گواهی امنیت وب