رفع نیاز وارداتی صداو سیما در زمینه سامانه رمزگشای صدای دیجیتال از جانب دانش بنیان ها

رفع نیاز وارداتی صداو سیما در زمینه سامانه رمزگشای صدای دیجیتال از جانب دانش بنیان ها به گزارش سایت امن محققان یكی از شركت های دانش بنیان علاوه بر تأمین سامانه مالتی پلكس باندپهن و رمزگشای صدای دیجیتال برای سازمان صدا و سیما موفق به عرضه سامانه پرداخت تلفنی هم شده اند و كشور را از واردات این محصولات بی نیاز كرده اند.


به گزارش سایت امن به نقل از ایسنا، محمدرضا بستان دوست، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه با طراحی و ساخت «سامانه مالتی پلکس باند پهن برای انتقال کانال های تلفنی، داده و برنامه» نیاز سازمان صدا وسیما را به واردات این تجهیزات از شرکت زیمنس و NEC مرتفع کردیم، اضافه کرد: سامانه پرداخت تلفنی (IVR payment) و سامانه مرکز تماس از دیگر محصولات این شرکت است، ضمن آنکه در طول بیشتر از دو دهه، امکانات پیشرفته مورد نظر اداره کل ارتباطات زمینی صدا و سیما همچون انتقال صدای دیجیتال و انتقال کلاک به منظور همزمان سازی فرستنده های رادیویی را هم به محصولات خود اضافه کردیم.
وی با اشاره به طراحی و تولید سامانه دیکودر(رمزگشا) صدای دیجیتال در این شرکت اظهار داشت: طراحی این محصول را از حدود دو سال پیش و بنا به اعلام نیاز سازمان صدا و سیما با عنایت به روند سریع دیجیتال شدن فرستنده های سازمان آغاز کردیم و الان در مرحله تولید نمونه نهایی هستیم که با عنایت به قیمت مشابه خارجی این سیستم، تولید داخل آن به صرفه جویی ارزی ۶۰ درصدی می انجامد.
بستان دوست، سامانه مرکز تماس را از دیگر محصولات این شرکت دانش بنیان نام برد و خاطرنشان کرد: مرکز تماس یک مرکز ارتباطی چندرسانه ای مبتنی بر فناوری VoIP است. این مرکز می تواند ارتباط دو طرفه اپراتور و مشتری سازمان را با استفاده از تمامی رسانه های در دسترس مانند تلفن، موبایل، پیامک، ایمیل و فکس برقرار کند. این سامانه الان در مراکز اطلاعات تلفنی ۱۱۸ در ۱۵ استان کشور و همینطور بعنوان مرکز تماس در خیلی از سازمان های دولتی و غیردولتی نصب شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
به قول مجری طرح اولین سامانه مرکز تماس این شرکت در سال ۷۴ و بر مبنای فناوری TDM مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، این فعال دانش بنیان درباره سیستم پرداخت تلفنی که محصول دیگر این شرکت است، اظهار داشت: با توسعه روز افزون شبکه ارتباطات تلفنی و بالا رفتن ضریب نفوذ خدمات مخابراتی در کشور، عرضه خدمات پرداخت تلفنی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. بنابراین ما از همان ابتدای اعلام نیاز شرکت مخابرات و سایر سازمان ها که به حدود ۱۰ سال پیش برمی گردد، مبادرت به طراحی و توسعه این سامانه کردیم.
وی افزود: این محصول با استقبال بسیارخوبی از سوی شرکت ها و سازمان های خدماتی مانند شرکت مخابرات، آب و فاضلاب، کمیته امداد و غیره مواجه گردید.




منبع:

1399/05/29
22:41:15
5.0 / 5
1071
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
سایت امن
websec.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سایت امن محفوظ است

سایت امن

گواهی امنیت وب