از سوی مخابرات ؛

اعلام پروسه قطع بدهی خطوط تلفن ثابت

اعلام پروسه قطع بدهی خطوط تلفن ثابت سایت امن: مدیركل روابط عمومی شركت مخابرات ایران چگونگی پروسه قطع تلفن ثابت در صورت عدم پرداخت هزینه كاركرد را تشریح نمود.


به گزارش سایت امن به نقل از شرکت مخابرات ایران، محمدرضا بیدخام با اعلان اینکه مدت زمان عدم پرداخت بدهی خطوط تلفن ثابت تا قطع یک طرفه، دوطرفه و در نهایت واگذاری خط به غیر، فرآیندی با زمان حداکثر یک سال و ۱۵ روز است، گفت: طی این مدت به روش های مختلف از درگاه های اطلاع رسانی شرکت مخابرات ایران به مشترکان درباره میزان بدهی اطلاع رسانی می شود. وی ادامه داد: هرگاه مشترک مشمول قطع خط تلفن به سبب بدهکاری شود، بعد از سپری شدن مهلت پرداخت، شرکت مخابرات می تواند خط تلفن مشترک بدهکار را ابتدا به مدت حداقل دو هفته یک طرفه کند؛ درصورت عدم پرداخت بدهی ظرف مهلت مقرر، ضمن اطلاع رسانی به مشترک، نسبت به قطع خط تلفن وی بطور کامل (دوطرفه) اقدام می کند. بیدخام اشاره کرد: خطوط با میزان بدهی بالای ۲۰ هزار تومان، بعد از عدم پرداخت در یک دوره، به صورت یک طرفه قطع شده و بعد از گذشت ۱۵ روز در صورت عدم پرداخت مجدد، خط به صورت دو طرفه قطع می شود. همین طور در مورد دیگر خطوط با بدهی کمتر از ۲۰ هزار تومان، اگر در دو دوره متوالی فارغ از مبلغ بدهی، صورتحساب پرداخت نشود، خط مذکور نیز به صورت یکطرفه قطع می شود. وی ادامه داد: البته در بین دوره، برای مشتریان پس پرداخت تا به ۸۰ درصد ودیعه نرسد، ارتباط قطع نمی گردد و برای مشتریان اعتباری و کسانی که ودیعه ندارند در ۲۰ هزارتومان، قطع ارتباط انجام می شود. مدیرکل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: در این مورد، مشترکانی که به حدنصاب کارکرد می رسند و یا در پرداخت میان دوره با رسیدن میزان بدهی مشترک به بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان، خط به صورت یک طرفه قطع می شود که بعد از پرداخت مبلغ بدهی، باردیگر وصل می شود. وی ادامه داد: درصورت عدم پرداخت بدهی توسط مشترک بدهکار در مهلت مقرر که شامل یک سال و ۱۵ روز است، شرکت مخابرات ایران مجاز به جمع آوری و تخلیه خط تلفن مشترک و سلب امتیاز است؛ البته در طول این یک سال بطور مرتب به مشترک اطلاع رسانی می شود که بدهی خودرا پرداخت کند که در غیر این صورت، خط تخلیه خواهد شد. بیدخام با اعلان اینکه تمام این مطالب فقط در مورد افرادی است که قبض خودرا پرداخت نمی کنند، افزود: مصوبه ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این مورد است که برای همه کشور یکسان اجرا می شود ؛ بر این اساس اگر مشترک تلفن ثابت مشمول قطع خط تلفن به سبب بدهکاری شود، بعد از سپری شدن مهلت پرداخت، شرکت مخابرات ضمن اطلاع رسانی به مشترک می تواند نسبت به قطع و در ادامه جمع آوری و تخلیه خط تلفن اقدام نماید. وی ادامه داد: در صورت تخلیه خط، مشترک موظف به ارائه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال بر طبق مقررات است و شرکت مخابرات، در صورت امکان تلاش دارد تا شماره سابق را در اختیار مشترک قرار دهد. مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: درحال حاضر باتوجه به شیوع ویروس کرونا و در امتداد حفظ سلامت شهروندان و عمل به مسئولیت اجتماعی، تمام مراحل دریافت خدمات مخابراتی همچون تلفن ثابت، دیتا و دیگر خدمات بدون حضور مشتریان در مراکز مخابراتی صورت می گیرد که می تواند نقش مهمی در کاهش تردد و پیش گیری از شیوع بیماری داشته باشد. وی با اعلان اینکه اغلب خدمات شرکت مخابرات ایران به صورت غیر حضوری در دسترس مشتریان قرار دارد اظهار داشت: مشتریان با بهره گیری از این درگاه ها حتی الامکان از مراجعه حضوری به مراکز مخابراتی خودداری کرده و با بهره گیری از خدمات الکترونیکی نیازهای مخابراتی خودرا برطرف کنند. بیدخام با تاکید بر پرداخت غیر حضوری هزینه های تلفن و با اعلان اینکه مشتریان می توانند برای اطلاع از مبلغ صورتحساب هزینه تلفن با شماره ۲۰۰۰ تماس بگیرند و از همان طریق نیز بدهی خودرا پرداخت کنند، اشاره کرد: وب سایت شرکت مخابرات ایران به آدرس www.tci.ir و کد ussd ستاره ۲۰۲۰ مربع در اختیار تمام مشتریان قرار دارد و مخاطبان در سراسر کشور می توانند ضمن دریافت کارکرد تلفن ثابت خود به صورت لحظه ای، از همان طریق نسبت به پرداخت اقدام نمایند.


منبع:

1399/05/08
15:36:44
5.0 / 5
209
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
سایت امن
websec.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سایت امن محفوظ است

سایت امن

گواهی امنیت وب