در رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما اعلام شد

تسهیل پروسه ستاندن مجوزهای بین المللی برای شركت های هوایی، آخرین وضعیت ساخت هواپیمای ۷۲ نفره

تسهیل پروسه ستاندن مجوزهای بین المللی برای شركت های هوایی، آخرین وضعیت ساخت هواپیمای ۷۲ نفره سایت امن: دبیر ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با تاكید بر ضرورت ستاندن مجوزهای بین المللی برای شركت های فعال در حوزه هوایی اظهار داشت: ستاندن استانداردها یك پروسه پیچیده است، به شكلی كه خیلی از شركت ها وارد این عرصه نمی شوند و ما بر این اساس نسبت به راه اندازی شبكه سازندگان اقدام كردیم.


به گزارش سایت امن به نقل از ایسنا، دكتر منوچهر منطقی امروز در رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما با بیان این كه هواپیما یك محصول پیچیده است، اضافه كرد: برای ساخت این محصول نیاز به مجوزهای بین المللی مختلفی است كه سازندگان قطعات هواپیمای داخلی نیز این مجوزها را دریافت كرده اند.
وی با ابراز خرسندی از این كه بخش عمده قطعات تحریمی هواپیما در داخل كشور ایجاد می شود، اظهار نمود: بر این اساس اگر كسی بخواهد وارد ساخت قطعات هواپیما شود، باید فرآیندهای پیچیده ای را برای ستاندن چند ده مجوز بین المللی طی نماید.
منطقی با بیان این كه در مدت زمان كوتاه سازندگان داخلی این مجوزها را ستاندن و نسبت به ساخت قطعات هواپیما اقدام نمودند، تصریح كرد: در دنیا محدود كشورهایی هستند كه در ساخت قطعات وارد شدند و این كشورها عموما اروپایی هستند و در كشور ما نیز اگر همین روند ادامه یابد، می توانیم امیدوار باشیم كه ۵ تا ۱۰ سال آینده مانند یكی از كشورهای اروپایی تولیدكننده قطعات یدكی با مجوزهای بین المللی باشیم.
اخذ استانداردها برای حوزه هواپیما
دبیر ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با اشاره به حمایت های صندوق نوآوری و شكوفایی از ستاندن استاندارد پارت ۲۱ اشاره كرد: برای آن كه شركتی وارد عرصه هواپیمایی شود، هر بخش آن نیازمند استانداردهای خاصی است؛ بعنوان مثال اگر بخواهیم در بخش تعمیرات هواپیما وارد شویم، باید استاندارد پارت ۲۱ دریافت شود.
منطقی استاندارد پارت ۲۱ را مربوط به ساخت قطعات دانست و اشاره كرد: بر طبق این استاندارد اگر كشوری بخواهد وارد این عرصه شود، باید مشخص شود چه سازماندهی انجام می دهد، چه تجهیزاتی استفاده می نماید، چه مداركی مورد نیاز است و نیروهای آن چه آموزش هایی باید ببینند.
وی با تاكید بر اینكه استاندارد پارت ۲۱ سازمان را تعریف می كند، اظهار نمود: اگر به استانداردهای مدنظر این استاندارد برسیم، صلاحیت ساخت قطعات هواپیما را خواهیم داشت.
دبیر ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاكید بر این كه استانداردهای هواپیما استانداردهایی بین المللی هستند، اشاره كرد: همه كشورها برای ورود به عرصه صنعت هوایی باید استانداردهایی از سطح جهانی داشته باشند و این استانداردها مبادرت به تعریف ساختارها و صلاحیت كشورها می كنند.
طراحی و ساخت هواپیمای ۷۲ نفره
وی با بیان این كه طراحی و ساخت هواپیمای ۷۲ نفره در مراحل طراحی قرار دارد، اظهار نمود: سازمان هواپیمایی كشوری و شركت فرودگاه های كشور مجموعه مشتركی را در معاونت علمی به وجود آورده اند و مقرر است از این طرح حمایت كنند. با این اقدام شاهد سرعت بخشیدن به روند اجرای این طرح خواهیم بود.
دبیر ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاكید بر این كه اعتبارات این طرح از طرف شورای عالی عتف و معاونت علمی تامین می شود، تصریح كرد: صنعت هواپیمایی با سایر صنایع متفاوت است؛ چونكه اگر شركتی بخواهد در این عرصه وارد شود، باید اثبات كند كه صلاحیت انجام كار را دارد و برای اثبات این صلاحیت باید ساختاری تعریف كند و برمبنای آن نسبت به دریافت استانداردها اقدام نماید.
منطقی، این پروسه را یك پروسه پیچیده دانست كه اغلب كشورها نمی توانند به آن وارد شوند و افزود: بر این اساس ما نسبت به راه اندازی شبكه سازندگان اقدام كردیم كه هم اكنون ۱۵ شركت عضو آن هستند و این مجموعه در حال افزایش می باشد.




منبع:

1398/05/13
19:56:23
5.0 / 5
2903
تگهای خبر: آموزش , سازمان , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
سایت امن
websec.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سایت امن محفوظ است

سایت امن

گواهی امنیت وب