خنده رمز جدید بیومتریك می شود

خنده رمز جدید بیومتریك می شود سایت امن: تا به امروز از اثر انگشت، خاصیت های عنبیه چشم و صدای انسان بعنوان كلمات عبور بیومتریك استفاده شده، اما ممكنست به زودی خنده نیز به این مجموعه اضافه شود.



به گزارش سایت امن به نقل از تک اکسپلور، پژوهشگران نیجریه ای می گویند خنده هر انسان باتوجه به خاصیت ها و شرایط چهره هر فرد منحصر به خود اوست و پس احتمال می رود در آینده بتوان از آن بعنوان یک کلمه عبور پیشرفته و غیرقابل جعل استفاده نمود.
بر اساس پژوهش مورد اشاره همانطور که شناسایی افراد بر اساس صدای آنها امکان دارد، تشخیص هر شخص برمبنای نحوه خندیدن او نیز ممکنست و تقلید از شیوه خاص خنده هر شخص کار دشواری است. تحلیل آماری و کیفی پژوهشگران از فرکانس های خنده اشخاص نشان میدهد که می توان بر همین مبنا یک امضای دیجیتال ویژه برای هر فرد طراحی کرد که قابل تقلید و جعل نباشد.
دقت نمونه های اولیه این الگوریتم ۹۰ درصد اعلام شده است اما برای کسب اطمینان از کارایی آن باید ۵ درصد دیگر بر این دقت افزوده شود.
پژوهشگران امیدوارند با افزایش دقت الگوریتم مذکور بتوان از آن برای احراز هویت اشخاص در زمان استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و نیز در اپلیکیشن های در رابطه با این مساله استفاده نمود.
یکی از چالش های فعلی جهت استفاده از خنده بعنوان سیستم احراز هویت بیومتریک الگوهای متفاوت و متنوع خنده برخی افراد است که شناسایی و ثبت دقیق آنها پدیده ای پیچیده و زمان بر است.


منبع:

1399/05/06
15:29:18
2407
5.0 / 5
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , الكترونیك , بانك
اگر پسندیدید لاک کنید:
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت امن در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
سایت امن
websec.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سایت امن محفوظ است

سایت امن

گواهی امنیت وب