در جلسه ای با برترین متخصصان و صاحب نظران حوزه های مختلف پزشكی كشور در ارتباط با ویروس كرونا؛

رئیس جمهور: باید تلاش همه جانبه برای ساخت واكسن و داروی ضدكرونا انجام گیرد

رئیس جمهور: باید تلاش همه جانبه برای ساخت واكسن و داروی ضدكرونا انجام گیرد سایت امن: رئیس جمهور عصر شنبه(9 فروردین) در جلسه ای با برترین متخصصان و صاحب نظران كشور در زمینه بیماری های عفونی، ویروسی و تنفسی، طب اورژانس، ایمونولوژی، ویرولوژی و اپیدمولوژی كه بوسیله ویدئو كنفرانس انجام شد، از تلاش ها و فداكاری های همه پزشكان، پرستاران و كادر درمانی كشور تشكر و قدردانی كرد.


به گزارش سایت امن به نقل از ایسنا و به نقل از سایت اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی گفت: باتوجه به گفت وگوهایی كه با روسای دانشگاه های علوم پزشكی در استان های گوناگون بوسیله ویدئو كنفرانس انجام شد، نسبت به عبور از این شرایط خوش بین هستم و چگونگی برخورد با این بیماری در قم و گیلان بعنوان دو تجربه مهمست كه باید از آنها استفاده و بهره برداری نماییم.
رئیس جمهور با اشاره به اینكه تلاش و خدمات بسیار زیادی در این ایام برای مقابله با این بیماری انجام می شود، اشاره كرد: هم اكنون آرامش خوبی در بین نظام سلامت و كادر درمانی كشور حاكم است و دولت هم مطمئناً این توان را دارد كه از لحاظ تجهیزات، امكانات و دارو آنها را پشتیبانی كند و این نیز سبب آرامش بیشتر خواهد بود.
دكتر روحانی اضافه كرد: باید به روح شهدای خدمت در بخش سلامت هم درود بفرستیم كه كار بزرگی را در این ایام به انجام رساندند.
رئیس جمهور با بیان این كه در این نشست پیشنهادات خوبی عنوان شد كه حتما آنها را دنبال خواهیم كرد، اظهار داشت: تقویت بخش های عفونی و بیماری های واگیر، تلاش همه جانبه برای ساخت واكسن و كوشش برای پیدا كردن دارو برای این بیماری كه البته تابحال داروی مشخصی برای آن نداریم، همچون پیشنهادات در این نشست بود.
دكتر روحانی اضافه كرد: بعضی از صاحب نظران در این نشست عنوان كردند این ویروس برای همه دنیا غافلگیر كننده بود كه یك ویروسی از یك جای دنیا و زمانی خاص آغاز و در سراسر دنیا پراكنده شود.
رئیس جمهور افزود: شیوع این ویروس اقتصاد، سیاست، مسایل اجتماعی و سبك زندگی را كاملاً در سراسر جهان دگرگون كرده است.
دكتر روحانی با اشاره به این كه در ایران مراسم گوناگونی برای شادی ها و عزاها در مقایسه با غربی ها وجود دارد، اظهار داشت: شیوع این ویروس همه مناسك و مراسم ما را تغییر داده و مراكز دینی، مذهبی و اشتغال را گرفتار دگرگونی كرد.
وی ادامه داد: در این نشست همین طور درباره این كه هم اكنون در چه مرحله ای از این بیماری قرار داریم؟، پاسخ جمع كارشناسان این بود كه هنوز زود است كه مطرح نماییم كه در چه مرحله ای قرار داریم و آیا به پیك این بیماری رسیده ایم و یا در راه تثبیت موقعیت قرار داریم یا نه و این موضوعی قابل قبول است و همه مطرح نمودند كه باید تا بازگشت سفرهای نوروزی صبر كرد و سفارش ها و پروتكل ها را رعایت نماییم تا بتوانیم در آن زمان قضاوتی را در این زمینه انجام دهیم.
رئیس جمهور اظهار داشت: در این نشست درباره این كه اقدامات و كار ما در این راه چگونه بوده است، برمبنای نظر كارشناسان، آنها اقدامات و مسیر را تأیید می كردند كه این مسیر انتخاب شده راهی درست است و البته باید از تجربه سراسر دنیا استفاده نمائیم و به این نكته توجه داشته باشیم كه هنوز همه ابعاد این بیماری در جهان مشخص نشده است.
دكتر روحانی با اشاره به لزوم استفاده از نظرات متخصصان و صاحب نظران برای ادامه مسیر، اظهار داشت: از همه كارشناسان و صاحب نظران سراسر كشور می خواهیم در این راستا به ما كمك كنند و ما آمادگی داریم از نظرات آنان بیشتر استفاده نمائیم.
همین طور در این نشست رئیس جمهور گفت: مردم باید برای مقابله و پیش گیری از شیوع این بیماری از طرف مسئولان و متخصصین صدای واحد بشنوند چونكه صداهای مختلف مردم را گرفتار سردرگمی و اضطراب كرده و آنان را با مشكل مواجه می كند.
رئیس جمهور تلاش دولت در زمینه توسعه طرح تحول سلامت، گسترش فضای مجازی و توسعه شركت های دانش بنیان را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: امروز شاهد آثار ملموس این تلاش ها در راه مبارزه با شیوع ویروس كرونا در كشور هستیم.
در این جلسه كه با حضور دكتر نمكی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و ارتباط تصویری با متخصصان و صاحب نظران برجسته علمی انجام شد، آثار و نتایج شیوع ویروس كرونا و راهكارهای تخصصی و اقداماتی كه باید در نقاط گوناگون كشور برای جلوگیری از شیوع و گذر از بحران این بیماری صورت گیرد، مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست كه بیش از ۲ ساعت به طول انجامید، مباحث تخصصی و علمی گوناگون در بخش های مختلف انجام شد و اساتید دانشگاه و صاحب نظران به بیان نقطه نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود در زمینه راهكارهای مدیریت و مقابله با بیماری كرونا پرداختند.
چگونگی شرایط و اقداماتی كه باید برای كاهش شیوع و كنترل بیماری صورت گیرد، میزان توانایی و توانمندی نظام سلامت و درمان كشور در مدیریت و مقابله با كرونا، تبعات و تأثیرات اجتماعی شیوع ویروس كرونا بر مردم، راهكارها و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها برای مواجهه با این بیماری، چگونگی شرایط برای نرمال سازی روند مناسبات اقتصادی – اجتماعی در كشور، لزوم توجه جدی مردم به سفارش ها و رعایت پروتكل های بهداشتی و چگونگی اعمال برخی اقدامات سختگیرانه برای اجرای دقیق این پروتكل ها، فعال شدن شركت های دانش بنیان برای انجام كارهای تحقیقاتی در این راستا و تأثیرگذاری اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری كرونا و انجام اقداماتی نظیر غربالگری عمومی به مردم، همچون مباحثی بود كه در این نشست عنوان شد.




منبع:

1399/01/10
13:57:30
3109
5.0 / 5
تگهای خبر: آموزش , تخصص , توسعه , خدمات
اگر پسندیدید لاک کنید:
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت امن در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سایت امن
websec.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سایت امن محفوظ است

سایت امن

گواهی امنیت وب