مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران عنوان كرد
حمل و نقل از سرفصل های برنامه منسجم تهران هوشمند
به گزارش سایت امن مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران حوزه حمل و نقل هوشمند را یكی از سرفصل های برنامه منسجم تهران هوشمند خواند و اضافه كرد: در این عرصه حمل و نقل های اشتراكی و مدیریت بهتر ترافیك و همین طور در حوزه ایمنی، محیط زیست و انرژی نیز كه بخش زیادی از كارهای شهرداری در این عرصه از سرفصل های تحقق تهران هوشمند است.
به گزارش سایت امن به نقل از ایسنا، فرجود در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند، اظهار داشت: در یك سال قبل داشتن برنامه ای منسجم برای تحقق تهران هوشمند در دستور كار بود كه این امر در پنج سرفصل كلان با تعریف پروژه هایی در دستور كار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در حوزه خدمات دیجیتال به شهروندان مسائلی همچون شفاف سازی، طراحی پلتفرم ها و مشاركت شهروندان دنبال شد. در حوزه نوآوری نیز توجه به كسب و كارها و راه اندازی مراكز فناوری مورد توجه قرار گرفت.
فرجود افزود: تحول دیجیتالی شهروندی كه تسریع امور در آن تعریف می شود نیز مورد توجه قرار گرفت. بعضی از پروژه هایی كه ظرف یك سال قبل در این عرصه اجرایی شده است شامل توسعه «تهران من» بوده است.
وی اشاره كرد: برگزاری انتخابات الكترونیك برای شورایاری ها در حقیقت اثر فناوری های جدید بوده و همین طور سامانه جامع معاملات برای تعامل با بازیگران و سرمایه گذاران حوزه مدیریت شهری در سال 98 اجرایی شد. سامانه سهند بستری یكپارچه برای مدیریت ناوگان خودرویی و همین طور سامانه نام با كمك شورا برای نامگذاری معابر اجرایی شده است.
وی اشاره كرد: سامانه 137 در بستر «تهران من» توسعه پیدا كرد و در حوزه شهرسازی نیز در فاز اول هوشمندسازی بر روی بستر «تهران من» دسترسی به پرونده های شهرسازی امكان پذیر شد به شكلی كه 16 هزار استعلام الكترونیك در این مدت پاسخ داده شد. همین طور سامانه پارك حاشیه ای نیز به صورت پایلوت اجرایی شد.
مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به اپلیكیشن جدید در حوزه دوچرخه و تعامل دوچرخه سواران كه در همایش امروز رونمایی خواهد شد اشاره نمود و اضافه كرد: نقشه آنلاین تهران تحول جدیدی پیدا كرده و اطلاعات مكانی و سرویس های مسیریابی مبتنی بر حمل و نقل عمومی به آن اضافه شده است.
وی ادامه داد: سامانه بلیت الكترونیك و تجمیع ورودی های اماكن تفریحی و گردشگری شهرداری تهران نیز بر روی بستر تهران من انجام شده است. امسال افتتاح مراكز فناوری های هوشمند شهری نیز محقق شده، هم اكنون تهران من بیشتر از 2.5 میلیون كاربر دارد و شاهد رشد سرویس های خدماتی بر روی آن بوده ایم. به شكلی كه 36 هزار درخواست غیرحضوری برای عوارض خودرو بر روی آن داشته ایم.
وی افزود: آمادگی الكترونیكی شهروندان در میان تمام شهرهای دنیا مورد ارزیابی قرار می گیرد كه رتبه شهر تهران در این میان رتبه خوبی است.
مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این كه در سال 98 وارد فاز اجرایی پروژه ها در زمینه تحقق هوشمند سازی شده است، اضافه كرد: بیشتر این پروژه ها مشاركتی بوده است و با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است.
وی ادامه داد: در دو سال آینده به یكپارچه سازی و توسعه خدمات خواهیم پرداخت و سرویس های جدید به همراه بهره گیری از فناوری های نوین در سال آینده محقق خواهد شد.
فرجود اشاره كرد: توسعه هوشمند خدمات و ارائه بستر یكپارچه از برنامه های طولانی مدت در حوزه هوشمند سازی خواهد بود. همین طور در هفته تهران هوشمند رویدادهایی همچون چهارمین رویداد تهران نوآور واولین گذر نوآوری به همراه نخستین چالش هوش مصنوعی انجام شد.
منبع: سایت امن
اگر پسندیدید لاک کنید:
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت امن در مورد این مطلب