معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ تاكید كرد

كار تعدادی از مؤلفه های اصلی ترویج علم است

كار تعدادی از مؤلفه های اصلی ترویج علم است به گزارش سایت امن معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشریح بعضی از موانع فرهنگی ترویج علم تصریح كرد: تعلیم و تمرین كار تعدادی از مهمترین مولفه های ترویج علم است.


به گزارش سایت امن به نقل از ایسنا، محسن جوادی در مراسم بزرگداشت روز علم در خدمت صلح و توسعه كه امروز در محل وزارت علوم برگزار شد، به بعضی از موانع فرهنگی ترویج علم پرداخت و اظهار داشت: باید دید كه چه عناصر فرهنگی به ترویج علم مجال می دهد و چه عناصری مانع آن است.
وی تشریح كرد: سیستم آموزشی ما به كار پژوهش علمی نمی آید و مجالی به رشد آن نمی دهد. این در شرایطی است كه فضای فرهنگی كشور باید پژوهش علمی را معتبر بشمارد. گاهی شاهد می باشیم كه با حرف شعاری یك نفر اعتبار پژوهش علمی زیر سوال می رود.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر آن كه امكانات فرهنگی و هنری هم باید در خدمت ترویج علم قرار گیرند، اظهار داشت: هنر و سینما می توانند به پژوهشگران وجاهت علمی بدهند و پژوهش بعنوان ركنی از توسعه اجتماعی باید در فرهنگ تثبیت شود.
جوادی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این كه یكی از اشكالات فرهنگی ما عدم توجه به كار جمعی است، اظهار داشت: به علت بحث مالكیت معنوی و حقوقی برخی تمایلی به انجام كار جمعی ندارند، در حالیكه باید این مورد را تعلیم دهیم و كار تعدادی از مولفه های اصلی است كه در تعریف علمی باید به آن پرداخته شود.
وی با اشاره به اینكه نیازمند اخلاق علم و تمرین سخاوت و بخشندگی هم هستیم، اظهار داشت: باید جایگاه پژوهش علمی در اعتبارات دولتی دیده شود. متاسفانه در این عرصه بیشتر بر پژوهش های كاربردی تاكید می شود، در حالیكه امكان دارد دستاوردهای پژوهشی پس از سالیان دراز به دست آید.
جوادی اضافه كرد: همینطور در فرهنگ ما باید بر وقف علمی هم تاكید شود و جامعه این مورد را بعنوان كار دینی در نظر گیرد.
وی با تاكید بر رواج روش علمی در جامعه اظهار داشت: باید دین را توسعه دهیم كه افراد در زندگی خود بر شواهد و قرائن تكیه كنند و تفكر علمی داشته باشند.



1398/08/19
21:31:23
4294
5.0 / 5
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , توسعه , فضا
اگر پسندیدید لاک کنید:
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت امن در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
سایت امن
websec.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سایت امن محفوظ است

سایت امن

گواهی امنیت وب