دبیر كنفرانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر و تولید پراكنده ایران مطرح كرد

كوشش برای نمایش راهكاری كه دولت پایش را از حوزه تجدیدپذیرها بیرون بگذارد

كوشش برای نمایش راهكاری كه دولت پایش را از حوزه تجدیدپذیرها بیرون بگذارد سایت امن: دبیر كنفرانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر و تولید پراكنده ایران ضمن اشاره به این كه در حوزه انرژی های تجدیدپذیر رسیدن به عزت و اقتدار از تولید ثروت مهمتر است، اظهار داشت: هدف ما از برگزاری كنفرانس این است كه راهكاری نمایش دهیم تا به دنبال آن دولت پایش را از حوزه انرژی های تجدیدپذیر بیرون بگذارد.


به گزارش سایت امن به نقل از ایسنا، مجید زندی در نشست خبری كنفرانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر و تولید پراكنده ایران كه در پردیس شهید عباس پور دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به اینكه این دانشگاه برای اولین بار دپارتمان انرژی های تجدید پذیر را ایجاد كرده است، توضیح داد: از سال ۹۱ دانشجوی تحصیلات تكمیلی در رشته مهندسی برق و مكانیك گرفتیم و هم اكنون بالای صد نفر در این مقاطع فارغ التحصیل شدند. همین طور نخستین مجوز مقطع دكترا در گرایش انرژی های تجدید پذیر را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت كردیم كه امسال ۱۰ نفر در مقطع دكتری این رشته فارغ التحصیل می شوند.
وی اضافه كرد: مركز تحقیقات انرژی های تجدید پذیر در پردیس فنی و مهندسی شهید عباس پور با وجود آنكه مركز كوچكی است، ۱۲ آزمایشگاه همچون آزمایشگاه انرژی خورشیدی، بادی، سیستم های هیبرید انرژی الكتریكی، نانو الكتریك در انرژی را در خود جای داده است. همین طور در زمینه همبست آب، انرژی و محیط زیست، آزمایشگاه "گلخانه تاریك انرژیك" را راه اندازی كردیم كه با پتنت كشور هلند در این زمینه متفاوت بوده و مصرف آب را تا ۹۰ درصد كاهش داده است.
دبیر كنفرانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر و تولید پراكنده ایران با تاكید بر آنكه فناوری های تجدید پذیر از نیروگاه بیشتر ارزش افزوده و تولید ایجاد می كند، اشاره كرد: در زمینه فناوری ها مجوز یك مركز تحقیقات به ارزش مالی صد میلیون دلار را از وزارت خانه های علوم و اقتصاد دریافت كردیم كه در شرف راه اندازی است و هدفش آن است كه پس از سه سال بتواند راهكاری برای تولید غذا و پایداری امنیت غذایی برای ۲۰ میلیون جمعیت ایرانی عرضه نماید.
زندی با اشاره به اینكه حوزه فناوری های تجدید پذیر می تواند برای ایران ثروت زیاد و امنیت پایدار ایجاد كند، اضافه كرد: در حال ایجاد یك دبیرخانه دائمی برای مسئله آب و انرژی هستیم.
وی دیگر بعد حوزه تجدید پذیر را برقراری روابط بین المللی خوب و مؤثر دانست و اظهار داشت: از این منظر با مراكز تحقیقاتی در كشورهای اروپایی و آسیایی ارتباطاتی داریم، البته باید در نظر داشت كه تردد و اقامت افراد خارجی هزینه بر است. بدین سبب باوجود درخواست افراد سرشناس و مهم در خارج از كشور برای حضور در كنفرانس تنها ۴ الی ۵ نفر میهمان خارجی دعوت كردیم.
رئیس گروه مهندسی انرژی های تجدید پذیر دانشگاه شهید بهشتی تصریح كرد: البته با عنایت به اهمیت همكاریهای بین المللی دانشجوی دكترا در این عرصه در خارج از كشور داریم، ضمن آنكه كار تحقیقاتی مشترك انجام می دهیم و در بعد اقتصادی نیز شركتهای ایرانی و خارجی در حوزه فناوری مشغول به كار هستند.
زندی دیگر محور مهم برگزاری كنفرانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر و تولید پراكنده ایران را كمك به تشكیل كلون های اقتصادی و فناورانه در حوزه تجدیدپذیر در ایران عنوان نمود و اضافه كرد: بعنوان دانشگاه انتفاعی از این مساله نداریم، بلكه درصدد هستیم در راه رسیدن به هدف فوق مسیرهای مختلفی را با كمك دوستان ایرانی و خارجی خود طی نماییم. این در شرایطی است كه این كنفرانس تنها یك رویداد سه روزه نیست، بلكه یك رویداد دو ساله است و حداقل چهار نشست تا انتهای سال در این رابطه برگزار می شود.
وی درانتها با اشاره به اینكه در راه رسیدن به ثروت در حوزه انرژی های تجدیدپذیر عزت و اقتدار قدم های اولیه هستند و گاهی اعتبار از پول مهمتر است، اظهار نمود: شركت توانیر، سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان (ستفا)، پژوهشگاه نیرو و گروه مپنا (مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران) چهار بازیگر اصلی این كنفرانس هستند و هدف ما این است كه پس از ۶ سال چالش فكری راهكار پیدا نماییم كه به دنبال آن دولت پای خودرا از عرصه انرژی های تجدیدپذیر بیرون بگذارد.




منبع:

1398/02/30
14:56:04
4345
5.0 / 5
تگهای خبر: ارتباطات , امنیت , انرژی , پژوهش
اگر پسندیدید لاک کنید:
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت امن در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سایت امن
websec.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سایت امن محفوظ است

سایت امن

گواهی امنیت وب