اختراع كاتالیزوری برای بازیافت دی اكسید كربن

اختراع كاتالیزوری برای بازیافت دی اكسید كربن سایت امن: محققان انگلیسی كاتالیزوری مقرون به صرفه برای بازیافت دو عامل اصلی تغییر اقلیم یعنی گازهای دی اكسید كربن و متان یافته اند.


به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه علمی و خبری ساینس دیلی، محققان دانشگاه سوری انگلیس كاتالیزوری یپشرفته، مقرون به صرفه و بر پایه نیكل اختراع كرده اند كه با قلع و اكسید سیریم قوی شده است و از آن برای تغییر دی اكسید كربن و متان به شكلی گاز سنتز استفاده می شود، این گاز می تواند سوخت و طیفی از مواد شیمیایی پرارزش را تولید كند.
این دستاورد بخشی از پروژه تحقیقات جهانی شورای تحقیقات علوم فیزیك و مهندسی است كه برای یافتن راهكارهای مختلف برای كاستن از پیامدهای گرم شدن زمین در آمریكای لاتین انجام می گردد.
محققان دانشگاه سوری در پی این مطالعه درخواست ثبت اختراع برای خانواده ای از سوپركاتالیزورهای جدید را داده اند كه در بازیافت دی اكسید كربن به كار می رود.
بر اساس آمار و اطلاعات پروژه جهانی كربن انتشار جهانی گاز دی اكسید كربن در سال 2017 برای نخستین بار در چهار سال قبل افزایش می یابد.
در حالیكه فناوری تسخیر كربن پیش از این متداول بوده است، روندی هزینه بر به شمار می آید و در بسیاری موارد به الزامات دقیق و گسترده ای برای موفقیت آن نیاز است. ازاین رو امید است كاتالیزور جدید فناوری تسخیر كربن را به فناوری قابل دسترس تری در سطح كشور تبدیل نموده و با كمك آن ارزان تر و آسان تر بتوان كربن را از اتمسفر جدا كرد.
دكتر توماس رینا/ Tomas R. Reina از دانشگاه سوری می گوید: به عنوان دانشمندان تغییر اقلیم دنبال راهی برای تغییر پیامدهای گازهای مضر برای جو هستیم، این فناوری كه نه تنها می تواند گازهای مضر را حذف كند بلكه می تواند آن را به سوخت های تجدیدپذیر جهت استفاده در كشورهای فقیر تبدیل كند.


 

1396/08/27
22:07:04
4687
5.0 / 5
تگهای خبر: فناوری , محقق
اگر پسندیدید لاک کنید:
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت امن در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
سایت امن
websec.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سایت امن محفوظ است

سایت امن

گواهی امنیت وب