توسط محققان كشور انجام شد؛

طراحی و ساخت پیل سوختی میكروبی برای حذف نیترات از آب

طراحی و ساخت پیل سوختی میكروبی برای حذف نیترات از آب سایت امن: محققان كشور موفق به طراحی و ساخت پیل های سوختی میكروبی برای حذف نیترات از آب شدند.



به گزارش سایت امن به نقل از پژوهشگاه، دكتر لیلا داورپناه مجری این طرح تحقیقاتی اظهار داشت: نیترات در آب شرب، آلاینده خطرناك به حساب می آید كه می تواند در سیستم گوارش به نیتریت و نیتروزآمین ها كاهش پیدا كند و منجر به ایجاد سرطان معده شود. به علاوه، برای زنان آبستن و نوزادان هم خطرناك می باشد.
این پژوهشگر، تخریب كیفیت آب و تولید سمیت برای سلامت انسان و حیوانات را همچون مشكلاتی دانست كه از ورود این آلاینده به محیط زیست تولید می گردد.
وی با اشاره به اهمیت این تحقیق تصریح كرد: از آنجایی كه نیترات در آب به صورت محلول وجود دارد روش های معمول تصفیه آب قادر به حذف آن نیستند؛ از این رو نیاز به آن دسته از روش های تصفیه پیشرفته تر می باشد كه قادر به كاهش آلاینده های محلول هستند. از روش های فیزیكی و شیمیایی مورد استفاده می توان تعویض یونی، اسمز معكوس، الكترودیالیز معكوس (EDR) و جذب سطحی را نام برد.
داورپناه اضافه كرد: با مطالعه بر روش های فوق مشخص شده است كه روش های نامبرده دارای محدودیت هایی جهت استفاده هستند.علاوه بر آن، در تمامی روش های فوق، نیترات فقط از آب جدا شده و پساب تولیدی حاوی غلظت بالای نیترات است كه خود از معایب مهم این روش ها است.
وی اظهار داشت: حذف نیترات از آب در پیل سوختی میكروبی (MFC)، به منظور احیای بیولوژیكی نیترات به نیتروژن مولكولی بعنوان یك تكنولوژی نوین جهت تصفیه آب حاوی نیترات و تولید همزمان الكتریسیته بوده كه در تحقیق حاضر مد نظر قرار گرفت؛ به صورتی كه این فرایند، علاوه بر مزایایی كه ذكر شد در اشل صنعتی می تواند قسمتی از نیاز سایر بخشها را به الكتریسیته تامین كند.

1397/07/18
12:50:39
4612
5.0 / 5
تگهای خبر: پژوهش , تكنولوژی , صنعت , كیفیت
اگر پسندیدید لاک کنید:
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت امن در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
سایت امن
websec.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سایت امن محفوظ است

سایت امن

گواهی امنیت وب