حمایت از برنامه های علوم شناختی

حمایت از برنامه های علوم شناختی سایت امن: ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی با هدف تامین زیرساخت ها در این حوزه از برنامه های دانشجویی و دانش آموزی حمایت می نماید.


به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی از مركز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، كمال خرازی درباره برنامه های این ستاد به منظور توسعه علوم شناختی تصریح كرد: ستاد برنامه های متنوعی در سطوح دانش آموزی و دانشجویی دارد، چون كه آشنایی با این حوزه خصوصا در دوران دانش آموزی و دانشجویی نقش مهمی را در توسعه نیروی انسانی برای آینده ایفا خواهد نمود. در این زمینه می توان به برگزاری دوره های ترویجی و آموزشی مختلف در دانشگاه ها اشاره كرد. در این دوره ها زمینه آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با حوزه علوم شناختی فراهم می گردد تا آگاهانه گرایش آینده خود برای ادامه تحصیل را انتخاب كنند.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی اظهار داشت: حمایت ستاد از دانشجویان دوره دكتری جهت شركت در كنگره های معتبر، حمایت از دانشجویان برای انجام رساله دكتری خود زیر نظر مشترك اساتید برجسته داخلی خارجی و گذراندن دوره های آموزشی اساتید در خارج از كشور از دیگر برنامه های ستاد است.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی تعامل متخصصان حوزه های مختلف علمی را از خصوصیت های علوم شناختی ذكر كرد و ادامه داد: اجرای تحقیقات پیشتاز گروهی در حوزه شناختی یكی از لوازم توسعه این دانش و فناوری است و هم اكنون هم اساتید و متخصصانی كه در مرزهای دانش مشغول تحقیق هستند با تشكیل گروهی متشكل از متخصصان رشته های ذیربط كار خویش را پیش میبرند و ستاد هم خویش را موظف می داند به عنوان یك اولویت از طرح های پیشتاز گروهی كه در آن متخصصان رشته های مختلف گرد هم جمع شده باشند، حمایت كند.
خرازی همینطور به تامین زیرساخت های لازم در كشور برای انجام تحقیق در حوزه شناختی اشاره كرد و اظهار داشت: محققان برای انجام تحقیقات خود نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی هستند و ستاد در این راستا از تجهیز آزمایشگاه های دانشگاهی برای انجام پروژه های مصوب حمایت می كند. راه اندازی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز هم از دیگر اقداماتی است كه برای رفع نیازهای محققان كشور به تجهیزات آزمایشگاهی انجام گرفته است.
وی همینطور بیان كرد: ستاد علوم شناختی با روش های مختلف برنامه توسعه این حوزه را در دستور كار خود دارد و خوشبختانه در اساتید، دانشجویان و دانش آموزان انگیزه فراوانی برای فعالیت در این حوزه وجود دارد و این مسئله نشان داده است كه استعدادهای سرشاری در كشور ما وجود دارد كه اگر مورد حمایت قرار گیرد و زیرساختهای آن فراهم گردد می توان در این حوزه هم همچون سایر حوزه های علمی به پیشرفت های قابل توجهی نایل آییم.
علمی9031 *
خبرنگار: عادل پازیار * انتشار: محتشمی پور

برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با كانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https: //telegram. me

 

1396/08/01
22:47:54
5429
5.0 / 5
تگهای خبر: توسعه , فناوری , محقق
اگر پسندیدید لاک کنید:
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت امن در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
سایت امن
websec.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سایت امن محفوظ است

سایت امن

گواهی امنیت وب