در نشست هم اندیشی نقشه راه برنامه توسعه فضایی مطرح شد:

توسعه كسب و كار و صادرات فناوری

توسعه كسب و كار و صادرات فناوری به گزارش سایت امن نشست هم اندیشی نقشه راه برنامه توسعه فضایی كشور برگزار گردید و به توسعه كسب وكارهای نوپای فضا پایه، صادرات فناوری و حضور در بازار منطقه و... تاكید گردید.



به گزارش سایت امن به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین نشست هم اندیشی نقشه راه برنامه توسعه فضایی كشور با حضور مرتضی براری رئیس سازمان فضایی و منوچهر منطقی رئیس مركز ملی فضایی كشور و سایر متولیان و متخصصان فضایی كشور از دانشگاه ها، مراكز علمی، دانشكده ها و دستگاههای اجرایی این بخش برگزار گردید.
در این نشست با تاكید بر تعامل و همگرایی بخش های فضایی كشور در مورد تدوین نقشه راه توسعه برنامه های فضایی كشور، مبتنی بر اسناد بالا دستی و با مشاركت، همفكری و حضور همه بازیگران و فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر شد.
همچنین تثبیت و توسعه كامل زنجیره ارزش در حوزه فضایی، توسعه كسب وكارهای نوپای فضا پایه، صادرات فناوری و حضور در بازار بكر منطقه، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و حضور موثر و فعال در مجامع بین المللی همچون موضوعاتی بود كه در نشست مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست بر استفاده صلح آمیز از فضا برای افزایش عزت و اعتبار ملی، ارتقاء كیفیت زندگی مردم و توسعه علم و دانش در كشور بر توسعه حوزه فضایی تاكید گردید.
تدوین نقشه راه برنامه توسعه فضایی كشور مبحث دیگری بود كه مورد بحث و بررسی قرار گرفت كه این كار، گامی موثر برای تولید همگرایی و تعامل در بخش فضایی كشور است و حركت بر مبنای این نقشه راه قدمی مثبت برای تحقق اهداف توسعه پایدار بخش فضایی كشور خواهد بود.
 

1397/01/21
19:56:29
5145
5.0 / 5
تگهای خبر: توسعه , فضا , فناوری , كسب و كار
اگر پسندیدید لاک کنید:
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت امن در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
سایت امن
websec.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سایت امن محفوظ است

سایت امن

گواهی امنیت وب