با حذف یك آنزیم در بدن؛

راه جلوگیری از مبتلاشدن به سرما خوردگی كشف شد

راه جلوگیری از مبتلاشدن به سرما خوردگی كشف شد سایت امن: دانشمندان متوجه شده اند با حذف آنزیمی در سلول های بدن می توان از ابتلای افراد به ویروس سرما خوردگی جلوگیری كرد.

به گزارش سایت امن به نقل از اسكای نیوز، دانشمندان معتقدند روشی برای اجتناب از سرماخوردگی و همین طور چند ویروس واگیردار مرگبار یافته اند. پژوهشگران دانشگاه استنفورد و دانشگاه سن دیه گو متوجه شده اند بهترین روش برای اجتناب از مبتلاشدن این بیماری، غیر فعال كردن موقت یك پروتئین درون سلول های بدن است. سرما خوردگی مسری ترین بیماری عفونی جهان است. دلیل ابتلای تعداد زیادی از افراد به سرماخوردگی آن است كه ویروس های این بیماری مستعد جهش ژنتیكی هستند كه به سرعت در مقابل دارو مقاومت نشان می دهند. درهمین راستا دانشمندان درمانی را آزمایش كرده اند كه سبب می شود بدن در مقابل برخی ویروس ها از خود مقاومت نشان دهد. كارشناسان آمریكایی ماده ای در سلول های انسانی یافته اند كه ویروس ها برای جهش ژنتیك به آن وابسته هستند. آنها متوجه شدند برخی از ویروس ها در سلول های فاقد آنزیمSETD۳ قابلیت تكثیر نخواهند داشت. در همین راستا پژوهشگران عده ای از موش ها را بطور ژنتیكی دستكاری كردند تا نتوانند این آنزیم را تولید كنند و بدین سان بدنشان در مقابل عفونت های ویروسی ایمن شد. همین طور این روش ویروس های در رابطه با بیماری آسم، فلج اطفال و آنسفالیت را متوقف كرد. یافته های این تحقیق كه در نشریه Nature Microbiologyمنتشر شده نشان داد با وجود فقدان این آنزیم موش ها زندگی نرمالی داشتند.

منبع:

1398/06/26